4 Haziran 2016 Cumartesi

Bu Hayat Bizim

Eski evimde yaşarken karşımızda çok sevdiğim bir komşumuz vardı.10 senedir oğlu ile yalnız yaşıyordu .15 yaşında yakışıklı mı yakışıklı,eğitimli,kültürlü,saygılı,sevgili muhteşem bir oğul yetiştirmişti. 50 yaşında olmasına rağmen 35 den fazla göstermiyordu.

Boşanma kararını verildikten sonra bir akşam onunla konuşmaya gittim,dediği şeyler hala kulaklarımda.

"Boşanalım" kelimesini kim söylemiş olursa olsun,buna kadın karar verirmiş dedi. Hem de 1,5 sene önce. O zaman düşünmüştüm evet belki bizde de durum böyleydi.

Ben anlattım,o sessizce dinledi. Bazen güldüm,bazen ağladım ama bir anne bir kadın olarak ondan bana yol göstermesini istedim.

Bana muhteşem bir bitki çayı yaptı ve anlatmaya başladı.

Evlilik zor,hele bu devirde. Ben boşanalı 10 sene oldu,inan her geçen sene bir öncekinden daha kolay ve sorunsuz geçti. Senin sadece medeni halin değişiyor,hala aynısın hala annesin. Ben boşandıktan sonra var oldum,kendimi buldum. İşlerim düzeldi,hayatıma istediğim gibi yön verebildim. Kolay mıydı,zordu ama her anına değdi. 

Sana öğüt değil ama verebileceğim iki tavsiye var, dedi.

Birincisi, asla oğlunla eski eşin arasında köprü olmaya çalışma,bırak babası ne kadar babalık yapacağına kendi karar versin. Bu senin görevin değil,dedi.Sen sadece annesin, hem anne hem baba olmak zorunda değilsin,onun bir babası var. Ne yaşarsan yaşa asla babasıyla ilgili onun yanında  saygısızca davranma,ne ona ne başkasına karşı. Unutma sen o adamı sevdin,sen o adamdan çocuk yaptın. Öküz öldü ortaklık bozuldu mu,kimse sütten çıkmış ak kaşık değildir,önce sakin ol savaş baltalarını indir.

İkincisi vaktinin ve naktinin yarısını kendine yarısını çocuğuna harca, dedi. Yeni hayatını bu düzene göre kur. Bir süre sonra oğlun büyüyecek ve kendine ait bir hayatı olacak. Ama ben sana şunu yaptım,yemedim yedirdim,giymedim giydirdim,ömrümü sana harcadım dememek için kendine de bir hayat kurman lazım. O boşanmış ağlak kadın moduna pek girmemeye çalış .Yoksa üstünden yıllar geçse de hala boşandım da ,bana şunu da yaptı da bunu da yaptı da der,bununla beslenmeye çalışırsın .Biten evlilik,sen değilsin,hayatın değil.

Hayat güzel ve yaşanmaya dair,bu senin hayatında ikinci bir şans. Ben boşanmama öyle baktım ve kendimi hayatımı ona göre şekillendirdim,dedi.

Şimdi düşünüyorum da,ne kadar teşekkür etsem az...

Dediği her şeyin altına imzamı atarım.

Aynen ve şiddetlice katılıyorum...

Unutmayalım ki, ne olursa olsun bu hayat hala bizim.



3 yorum:

  1. Bosanmaya karar verdik.sizi blogunuzu gordum.oglum cok kucuk 7 aylik onun icin korkuyorum.henuz kimse bilmiyor bayram sonrasi ailemle konusacagim.ailemden ayri bi sehirde yasiyorum.onlarin yanina gitmeyi planliyorum...nedense size anlatmak geldi icimden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bana anlattiginiz icin teşekkür ederim.Simdi oglunuz icin hic korkmayın,ne kadar küçük o kadar iyi. Ben de baska bir şehre taşındım ve iyi ki tasinmisim diyorum,öncelikle siz iyi olacaksiniz. Kolay mi? Değil,bazen zorlayacak ama inanin gececek ve bitecek. Babasi da düzenli araliklarla gelir görürse yavru da ona alisacak,bizim zannettigimiz gibi türk filmine baglanmiyor olaylar:) eski yazilarimi okuduysaniz bugünlere ha deyince gelmedim,ama hepsi gecti ve gececek. Kendinize inanin,oglunuza sarılın ve bu ikinci şansın tadini cikarin,hayat guzel bir armagan,sevgiler.

      Sil
  2. Teşekkürler ilginize.annelik boyleymis guclu olmak zorundayız. Umarım saglikla hasarsiz buyuturum kuzumu.boşanma kararimiz sizinle ayni sebeb ..babasini tanimiyacak cok kucuk oldugu icin bu uzuyor beni.umarim bende yoluna koyarim yeni hayatimi.belki cok yeni oldugu icin endiseliyim.herseye sifirdan basliycam is bulucam ev kurucam...

    YanıtlaSil